SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki nosyon. Fakat bu iki nosyon mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri karınin ciddi olan bu iki nosyon, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık daha hevesligurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması karınin meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı kârlemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da nispeten önemlidir. Başkaca SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çdüzenışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe karınin maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak karınin meydana getirilen çdüzenışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı azıcık daha hevesligurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Kısaca SEO karınin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi karınin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir öbür önemli başkalık da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu manzara değişikdır. SEO çdüzenışmaları daha natürel uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir trafik dürüstışı sağlamlar.
Bu iki nosyon, karınerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise garaz daha ticari olduğu karınin karınerikler SEO çdüzenışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu buyurmak bileğildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki nosyon arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha âlâ ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.